Tüntetni lehet

  • Kálmán C. György
  • 2012. március 13.

Első változat

Csak annyit szeretnék mondani, hogy minden rendben lesz.

Pártunk és kormányunk berendezkedik arra, hogy a Kossuth téren és másutt tüntetések zajlanak, ehhez némi rendőri erőforrás-biztosítás kell, de az nem kerül olyan sokba, a nép meg jól elvan, gyülekezési és szólásszabadság kipipálva, semmi gond. Csak demonstráljanak, ha olyanjuk van.

Mert bizony, igen, lehet majd továbbra is tüntetni a téren, sőt, ennek normálisabb infrastruktúrája lesz. Ha most kijön valaki tüntetni és megszállja a szükség, akkor bemegy a bokrok közé. Hogyha hangosítani akar, akkor kézi hangosítóval vagy dízelgenerátorral fejleszt áramot, és úgy hangosít. Ezentúl központilag biztosítja a kormány (a Miniszterelnöki Hivatal és az Országgyűlés Közellátási és Közjóléti Központi Igazgatóságának Tüntetésügyi Főosztálya) a demonstrációhoz szükséges energiaforrás-szükséglet kielégítését, lesz egy normális infrastruktúra, és lesznek nyilvános vécék a téren. A Magyar Lacikonyha Szövetség (a Közgéppel szoros együttműködésben) kulturált étkezőhelyek kialakítására tesz majd meghatározó lépéseket, a Zászló- és Transzparens-kölcsönző Egyesület (a Vegyépszer segítségével) bájos alpesi faházakkal színesíti a hangulatos tér vidám atmoszférájának palettáját. Kívánságra rendelkezésre állnak majd bértapsolók, és a tüntetések szerkezetének, lefolyásának, sőt tárgyának kialakításában is segítséget nyújt a KIM megfelelő államtitkárságának háttérintézet-struktúrája. A tér közepén normális helye lesz egy országzászlónak is. Most van itt egy zászló, amit országzászlónak szoktunk nevezni, de az funkcionálisan nem egy országzászló. A Funkcionális Országzászló alkalmas lesz minden tüntetés ésszerű, rendeltetésszerű és – kívánságra – emelkedett lebonyolítására.

(A szövegben idézetek vannak Wachsler Tamás Kossuth tér-szakértő és -átalakító interjújából.)

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.